2010. augusztus 7., szombat

Hangar-7 - Ikarus - Salzburg

Kicsit elmaradtam…
Na és az elmúlt hétvége:
Számomra hatalmas élmény volt, hogy vasárnap (július 18-án) az salzburgi Ikarusban vacsorázhattam, nemis akárhol, hanem a chef's table-nél!!! A júliusi vendégchefek Jordi és Joan Roca katalóniából, az El Celler de Can Roca nevű étteremből jöttek.
De inkább az elejéről kezdem... 
A vacsora előtt egy aperitifet ittunk a Hangar 7 bárjában, ami egy kicsit futurisztikus helyen van, mondhatni a hangár tetején.
Megkaptuk a "snack-et":
- Karamellizált oliva (a fán)
Őszintén: én nem szeretem az oliva bogyót. De ez:
  először az édes karamell, majd az olajbogyó –
leírhatatlan.
- Campari
Campari, burokban. Bevallom: Egyszer elég volt! :-S
- Kakaó-szezám cracker
Roppanó, kakaós falat szezám-maggal. Egyszerű és jó!
Majd lekísértek a konyhába… Ki, mit nevez konyhának.
Hááát ez valami sokkal több.

Elfoglaltuk helyünket, majd jött a második amuse.
Tappas
- Kacsamáj-torron
- Bonbon
- Briós szarvasgomba-majonézzel és consommé-val

- Gillardeau osztriga pezsgő-zselével, alma, gyömbér és citrom
Az osztriga kiváló, azonban a cava-zselé már-már zavaróan sok.

- Libamáj és füge
Életem eddigi egyik legjobb libamája volt. Sokszor ettem már libamájat fügével, de ez valami teljesen más élmény volt.

- Kalamaretti burgonyapürével és füstölő paprikával
A látványa is bámulatra méltó… És ízre sem okozott csalódást.

- Nyelvhal - 5 mediterrán emulzió
Az 5 emulzió:
- Manzanillaoliva-emulzió
- Fenyőmag-emulzió
- Narancsemulzió
- Bergamott-emulzió
- Köményemulzió
A hal nagyon finom volt, nekem egyedül a fenyőmag-emulzió nem olyan volt, amire számítottam.

- Konfitált baccalau gnocchi-val
Baccalau? Csak azt nee! Eddig kétszer kóstoltam, kevés sikerrel. Egyszer a Cormons-i La Subida nevű helyen voltunk, barátainkkal. A portugál, sós tőkehal-specialitást egy kis edényben szolgálták fel. Amikor felemeltük a tetejét, már az „illata” megcsapott minket. Nem esett jól. És az első falat után is ezt kellett, hogy mondjam.
Kicsit megijedtem, amikor megláttam a menüben.
… ezután már belátom, nem minden baccalau rossz.

- Tatár
Mustár-gyöngyökkel és –fagyival.
A tatár:
- borjú
- kapribogyó
- savanyú-uborka
- hagyma
- mustár
- Tabasco
- Lea Perrins Sauce
- só
- bors
     :-D  Most lebuktam! Megkaptam a
havi receptes füzetet, amiből tényleg el
lehet készíteni mindent! De nem adom oda
senkinek, megígértem.


- Desszert a Miracle parfume-höz
Hogy mi? Grapefruit-sorbet, licsi-sorbet, gyömbérkrém, rózsabors-karamell. A névből nem sok derül ki. A desszertet egy parfümhöz készítették, amit egy „papírmaszkban” kaptunk meg. Az illata egy büdös, édes női parfümé :-S ; a desszerthez viszont kiváló. A sorbet nagyon finom, egyedül a rózsabors-karamell nem jött be. :-P

- Tejdesszert
Guayaba-szelet, juhtej-fagyi, cukorfelhő.
A fagyi nagyon kellemes, kevésbé édes. A cukorfelhő igazából
vattacukor, de nem az a Proli-Május-Elsejei fajta! Sokkal keményebb,
már-már ropogós, megfelelő.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése